ຜ່ານບົດສຳຫຼວດກຳນົດຂອບເຂດແລ້ວ ທາງລົດໄຟສະຫວັນ-ລາວບາວ

    ກອງ​ປະ­ຊຸມ​ປຶກ­ສາ​ຫາ­ລື ແລະ​ຮັບຟັງ​ການ​ລາຍ​ງານ​ຜ່ານ​ບົດ​ສຳ​ຫຼວດ​ການກຳ­ນົດ​ຂອບ​ເຂດ​ແລວ​ທາງ​ລົດ­ໄຟ​ສະຫວັນ​ນະ​ເຂດ​ຫາ​ຊາຍ​ແດນ​ລາວ-ຫວຽດນາມ (ສະ­ຫວັນ​ນະ​ເຂດ-ລາວ​ບາວ), ໄລ­ຍະ​ທາງ 220 ກິ­ໂລ­ແມັດ ໄດ້​ຈັດ​ຂຶ້ນໃນ​ວັນ​ທີ 14 ມີ­ນາ 2016 ທີ່​ຫ້ອງ​ວ່າການ​ປົກ­ຄອງ​ແຂວງ​ພາຍ​ໃຕ້​ການ​ເປັນປະ­ທານ​ຂອງ​ທ່ານ ດຣ. ບຸນ​ຈັນ ສິນ​ທະວົງ ລັດ­ຖະ­ມົນ­ຕີວ່າ­ການ​ກະ­ຊວງ​ໂຍ­ທາທິ​ການ ແລະ​ຂົນ­ສົ່ງ ແລະ​ທ່ານ ດຣ. ສຸ­ພັນແກ້ວ​ມີ​ໄຊ ເຈົ້າ­ແຂວງໆ​ສະ­ຫວັນ​ນະ​ເຂດມີ​ພາກ­ສ່ວນ​ທີ່​ກ່ຽວ­ຂ້ອງ​ນັບ​ແຕ່​ສູນ​ກາງ​ລົງ​ຮອດ​ທ້ອງ­ຖິ່ນ​ຕະ­ຫຼອດ​ເຖິງ​ພາກ​ທຸ­ລະກິດ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ.

    ທ່ານ ສອນ​ສັກ ນໍ​ຍານ​ຊະ­ນະ ຮອງຫົວ­ໜ້າ​ກົມ​ທາງ​ລົດ­ໄຟ​ໄດ້​ລາຍ​ງານ​ວ່າ: ສຳ­ລັບ​ເສັ້ນ­ທາງ​ລົດ­ໄຟ​ດັ່ງ­ກ່າວ​ມີ​ຄວາມຍາວ 220 ກິ­ໂລ­ແມັດ, ລະ­ບົບ​ລາງ​ມີ ຄວາມ​ກວ້າງ 1,43 ແມັດ (Standard Gauge)ເປັນ​ລາງ​ຄູ່​ໄປ​ກັບ​ໄດ້, ເພື່ອ​ຮັບ​ໃຊ້​ການ ຂົນ­ສົ່ງ​ໂດຍ­ສານ ແລະ​ສິນ­ຄ້າ, ເສັ້ນ­ທາງດັ່ງ­ກ່າວ​ເປັນ​ໜຶ່ງ​ຂອງ​ທາງ​ຮ່ອມ​ຂອງ ລົດ­ໄຟ​ສິງ­ກະ­ໂປ-ຄຸນ​ໝິງ ທັງ​ເປັນ​ເສັ້ນ ທາງ​ເສດ­ຖະ­ກິດ​ຕາ­ເວັນ​ອອກ-ຕາ­ເວັນ ຕົກ, ໂດຍ​ແມ່ນ​ບໍ­ລິ­ສັດ Giant Consolidated Limited (GCL) ເປັນ​ຜູ້ ສຳ​ປະ­ທານ​ໂຄງ­ການ, ໂດຍ​ການ​ຜ່ານ ແບບ​ໃນ​ຄັ້ງ​ນີ້ ແມ່ນ​ເປັນ​ແບບ​ທີ 2 ພາຍ ຫຼັງ​ທີ່​ໄດ້​ມີ​ການ​ສຳ​ຫຼວດ​ອອກ​ແບບ​ແລວ ທີ 1 ແລ້ວ­ແຕ່​ເຫັນ​ວ່າ​ເປັນ​ແບບ​ທີ່​ໃຊ້​ງົບ ປະ­ມານ​ມະ­ຫາ­ສານ ແລະ​ມີ​ການ​ກະ­ທົບຕໍ່​ສິ່ງ­ແວ­ດລ້ອມ ແລະ​ສັງ­ຄົມ​ໃນ​ຫຼາຍ​ຈຸດ ສະ­ນັ້ນ ຈິ່ງ​ໄດ້​ມີ​ການ​ສຳ​ຫຼວດ ແລະ​ອອກ ແບບ​ແລວ​ໃໝ່ ເພື່ອ​ຫຼຸດ­ຜ່ອນ​ຜົນ​ກະ­ທົບ​ໃຫ້​ໜ້ອຍ​ທີ່​ສຸດ, ໂຄງ­ການ​ທາງ​ລົດ­ໄຟ ແມ່ນ​ຈະ​ກໍ່­ສ້າງ​ໄປ​ຂະ­ໜານ​ກັບ​ທາງ​ເລກ 9 ຫ່າງ​ກັນ​ປະ­ມານ 30 ແມັດ, ລວມ​ມີ ທັງ​ໝົດ 11 ສະ­ຖາ­ນີ ໃນ​ນີ້​ມີ 4 ສະ​ຖາ ນີ​ໃຫຍ່ ແລະ 7 ສະ­ຖາ­ນີ​ນ້ອຍ, ຊຶ່​ິ່ງ​ສະ​ຖາ ນີ​ຫຼັກ​ແມ່ນ​ຕັ້ງ​ຢູ່​ທີ່​ບ້ານ​ທ່າ​ສະ­ໂນ​ນ້ອຍ ເມືອງ​ໄກ­ສອນ​ພົມ­ວິ­ຫານ ແລະ​ໄປ​ສິ້ນ ສຸດ​ຢູ່​ທີ່​ສະ­ຖາ­ນີ​ສຸດ​ທ້າຍ​ບ້ານ​ແດນ​ສະ ຫວັນ​ເມືອງ​ເຊ​ໂປນ. ລົດ­ໄຟ​ຟ້າ​ດັ່ງ­ກ່າວ ສາ­ມາດ​ແລ່ນ​ໄດ້​ເຖິງ 160 ກິ­ໂລ­ແມັດ​ຕໍ່ຊົ່ວ­ໂມງ, ຮັບ​ນ້ຳ​ໝັກ​ໄດ້ 25 ໂຕນ​ຕໍ່​ເພົາ. ຈາກ​ການ​ກຳ­ນົດ​ແລວ​ທາງ​ຕາມ​ມາດ​ຕະຖານ​ໃຈ­ກາງ​ທາງ​ລົດ­ໄຟ​ແມ່ນ​ເບື້ອງ​ລະ 40 ແມັດ, ລວມ​ສອງ​ຟາກ​ທາງ 80 ແມັດແລະ​ເຂດ​ສະ­ຖາ­ນີ ສະ­ເພາະ​ສະ­ຖາ­ນີ​ໃຫຍ່ ແມ່ນ 240-500 ແມັດ ແລະ​ລວງ​ຍາວ 2 ກິ­ໂລ­ແມັດ​ຫາ 3 ກິ­ໂລ­ແມັດ, ສະ­ຖາ­ນີ ນ້ອຍ​ກວ້າງ 160-200 ແມັດ, ຍາວ 1,5 ກິ­ໂລ­ແມັດ-2 ກິ​ໂລ ແມັດ.

ໂອ­ກາດ​ນີ້ ທ່ານ ດຣ. ບຸນ​ຈັນ ສິນ​ທະ ວົງ ໄດ້​ກ່າວ​ມີ​ຄຳ​ເຫັນ​ຕໍ່​ກອງ​ປະ­ຊຸມ​ວ່າ: ໂຄງ­ການ​ທາງ​ລົດ­ໄຟ ສະ­ຫວັນ​ນະ​ເຂດ-ລາວ​ບາວ ໄດ້​ລົງ​ນາມ​ສັນ­ຍາ​ແມ່ ວ່າ​ດ້ວຍ ການ​ສຳ​ປະ­ທານ​ໂຄງ­ການ​ກໍ່­ສ້າງ ແລະ ພັດ­ທະ­ນາ​ເສັ້ນ­ທາງ​ລົດ­ໄຟ​ແຕ່​ສະ­ຫວັນນະ​ເຂດ​ຫາ​ລາວ​ບາວ ໃນ​ຮູບ​ແບບ BOT (ບໍ­ລິ­ສັດ​ລົງ­ທຶນ​ກ່ອນ) ລະ­ຫວ່າງ​ລັດ​ຖະ ບານ ສປປ ລາວ ແລະ​ບໍ­ລິ­ສັດ Giant Consolidated Limited ໃນ​ວັນ​ທີ 5 ພະ­ຈິກ 2012, ຊຶ່ງ​ມີ​ໄລ­ຍະ​ສຳ​ປະ­ທານ ໂຄງ­ການ 50 ປີ ແລະ​ສາ­ມາດ​ຕໍ່​ສັນ­ຍາ ໄດ້​ບົນ​ພື້ນ­ຖານ​ການ​ຕົກ­ລົງ​ເຫັນ​ດີ​ຈາກ ລັດ­ຖະ­ບານ, ໂຄງ­ການ​ດັ່ງ­ກ່າວ​ໃຊ້​ເວ­ລາ ກໍ່­ສ້າງ 5 ປີ, ດ້ວຍ​ທຶນ​ທັງ​ໝົດ 5 ຕື້​ໂດ ລາ​ສະ­ຫະ­ລັດ, ຜ່ານ​ການ​ສະ­ເໜີ​ລາຍ​ງານ ເຫັນ​ວ່າ​ບໍ­ລິ­ສັດ ໄດ້​ພະ­ຍາ­ຍາມ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະ ຕິ​ບັດ​ໃນ​ການ​ສຳ​ຫຼວດ​ອອກ​ແບບ​ໂຄງ ການ​ຢ່າງ​ຕັ້ງ­ໜ້າ ແລະ​ມີ​ຜົນ­ສຳ­ເລັດ​ໂດຍ ພື້ນ­ຖານ​ໃນ​ການ​ດຳ­ເນີນ​ໂຄງ­ການ.

ແນວ­ໃດ​ກໍ​ດີ ທ່ານ ດຣ. ບຸນ​ຈັນ ສິນ​ທະ​ວົງ ກ່າວ​ຕື່ມ​ວ່າ: ເພື່ອ​ເປັນ​ການ ປັບ­ປຸງ​ເນື້ອ​ໃນ​ຂອງ​ບົດ​ສຳ​ຫຼວດ​ການ ກຳ­ນົດ​ຂອບ​ເຂດ​ແລວ​ທາງ​ລົດ­ໄຟ ທີ່​ໄດ້ ສະ­ເໜີ​ມາ​ນັ້ນ​ໃຫ້​ຄົບ​ຖ້ວນ ແລະ​ສົມ­ບູນ ຕ້ອງ​ໄດ້​ສືບ­ຕໍ່​ປັບ­ປຸງ​ເນື້ອ​ໃນ​ໃຫ້​ຄົບ​ຖ້ວນສົບ​ບູນ ເພື່ອ​ຈະ​ໄດ້​ລາຍ​ງານ​ລັດ­ຖະ­ບານ ພິ­ຈາ­ລະ­ນາ​ຮັບ­ຮອງ ແລະ​ພາຍ­ຫຼັງ​ທີ່​ລັດ ຖະ​ບານ​ພິ­ຈາ­ລະ­ນາ​ຮັບ­ຮອງ​ຢ່າງ​ເປັນ ທາງ​ການ​ແລ້ວ​ໃຫ້​ບໍ­ລິ­ສັດ​ສືບ­ຕໍ່​ການ​ດຳ ເນີນ​ການ​ອອກ​ແບບ​ເຕັກ­ນິກ​ກໍ່­ສ້າງ, ສຶກ ສາ­ຜົນ​ກະ­ທົບ​ຕໍ່​ສະ­ພາບ​ແວດ​ລ້ອມ​ລວມ ທັງ​ຫົວ­ໜ່ວຍ​ລາ­ຄາ​ກໍ່­ສ້າງ ເພື່ອ​ສະ­ເໜີ ກະ­ຊວງ ຍທຂ ພິ­ຈາ­ລະ­ນາ​ຮັບ­ຮອງ​ເປັນ ທາງ​ການ ພ້ອມ​ທັງ​ເລີ່ມ​ລົງ­ມື​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະ­ຕິ­ບັດ​ໂຄງ­ການ​ໃຫ້​ສຳ­ເລັດ​ຕາມ​ແຜນ.

ພາບ-ຂ່າວ: ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ

ຕອບກັບ

ເມວຂອງທ່ານຈະບໍ່ຖືກເຜີຍແຜ່ໃຫ້ໃຜຮູ້ ບ່ອນທີ່ຕ້ອງການແມ່ນຖືກຫມາຍໄວ້ *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.